Razgovarali u Zagrebu 24. travnja 2015.
Smart-touch tehnologija, kao sastavni dio sveobuhvatne revolucije u ict-u, peti je veliki val tehnoloških promjena od vremena industrijske revolucije 1770. godine, koji širi potpuno novu paradigmu inovativnosti, postupno mijenjajući do temelja koncept življenja u 21. stoljeću. Uvjetovan promjenama u okolišu, urbanizacijom i globalizacijom, produbljujući razvoj u ict sektoru, ujedno je i glavni katalizator za nove modele protoka informacija i njihove primjene u uređajima koji nas okružuju. Ljudska reakcija na revolucionarne promjene uvijek je podjednako izazivala entuzijastično oduševljenje i strah od nepoznatog, sve dok se iskustvom nije svela na poznato i svakodnevno. Dizajn je u ovom dijelu odigrao i još uvijek igra ulogu središnjeg komunikatora koji kompleksno rješenje transformira u primjenjivo i praktično. Jedno od najtežih područja primjene novih tehnologija svakako je ono u domeni kućanskih uređaja, i stoga smo zahvalni jer smo o ovoj temi razgovarali s prvoklasnim industrijskim dizajnerom Andreasom Enslinom, direktorom dizajnerskog centra njemačkog brenda Miele, koji predočava na koji je način ova revolucija uvjetovala i samu transcedenciju dizajna iznad rasprave o formi i funkciji.
Mieleova generacija kućanskih uređaja 6000 među prvima u svijetu dosljedno primjenjuje smart-touch tehnologiju, razvijanu još od vremena prije pojave samog iPhonea, dakle od trenutka kada ona većini nije bila poznata ni razumljiva. Andreas Enslin otkriva nam metodologiju kojom u Mieleu definiraju moguće scenarije budućnosti te donose presudnu odluku o novom smjeru razvoja. Generacija kućanskih uređaja 6000 materijalizirana je nekadašnja futuristička paradigma o interaktivnim kućanskim uređajima i kompjuteriziranom domu kao glavnom asistentu svojih stanovnika, čija je premisa življenja kvaliteta, kreativnost, ušteda vremena i energije.
ORIS: Kako funkcionira dizajnerski centar Miele? Kakav je Vaš pristup s obzirom na to da ste na čelu 40 profesionalaca koji su specijalizirani za različita područja?
Andreas Enslin: Dok sam s partnerima upravljao vlastitom tvrtkom za industrijski dizajn tijekom 23 godine, u jednom sam trenutku shvatio da se stvari u industrijskom dizajnu mijenjaju i da dizajniranje aparata više nema smisla. Bili smo jedna od prvih tvrtki u Njemačkoj koje su počele s internetskim aktivnostima jer su me te tehnologije oduvijek zanimale.
Bio sam zadužen promjene koje su se dogodile u industrijskom dizajnu primijeniti u dizajnerskom centru Miele. To se nije odnosilo samo na obrazovanje, već je izazov bio u skladu s promjenama mijenjati i organizaciju – tako da možemo raditi na procesu dizajna na nov način. Kada se sam dizajn promijeni, morate promijeniti i organizaciju. Inače nije moguće postići nikakve rezultate. Da smo samo razgovarali o oblicima, bojama ili materijalima, ne bismo napravili ništa za sami brend. Odgovorni smo za dizajn brenda i to je sasvim nešto drugo; ne radi se o dizajnu jednog uređaja. S obzirom na to da uređaje proizvodimo na dnevnoj bazi, trebamo mijenjati stvari. Mijenjamo male stvari pa se puno toga događa svakodnevno, ali kada ne znate što nešto predstavlja i kako bi se moglo dizajnirati i kako biste mogli odlučiti kako će nešto izgledati, bi li trebalo biti crveno ili zeleno za sljedeću godinu, možda ćete svake godine mijenjati boju.